Štíty Září 2010

Vloženo: 27. 3. 2011 14:47

Jelikož byl letošní rok dost uspěchaný a stále bylo co dělat,po konci prázdnin jsem si řekl že by to chtělo trošku toho volna.Po domluvě s Tonym jsme se rozhodly že vezmeme sebou i děti já tomu dám 11dní a Tony jen týden.Za lokalitu jsme vybraly pískovnu štít,chtěl jsem si zachytat jelikož jsem od dubna nebyl nikde u vody.doma začaly přípravy,balení a dokupování rybářské bižuterie.Datum odjezdu byl stanoven na 5.9.2010-neděle v 15.00.Po příjezdu na štít začalo vybalování a stavění bivaku-klasika.Zajel jsem usadit dvě tyčovky jednu hned pod první hranu a druhou tak 80metrů od břehu,zakrmil jsem peletami a dvěma druhy boilí-losos-sardinka a banán olihen.Nahodit se mi podařilo až po 21 hodině.Ráno něco po 6 mě budí jízda a po zdolávání přitahuji nad podběrák krásně stavěného šupináče s čistou váhou 15.30.Jsem nadšený, jelikož jsem nečekal jako první rybu takovýho chlapáka.Po odfocení putuje zpět,dávám čerstvou kouli následuje nához na 80metrů a příprava snídaně.Odpoledne jsem vytáhl od bližší bojky lysce asi 9kg,počasí bylo krásné a slunečné.Měl jsem před sebou ještě dva dny do příjezdu Tonyho,ve dvou to jde lépe.Další záběr přichází kolem 23hodiny a výsledek 12 kilo šupík.Druhý den kolem oběda se pomalu rozjíždí prut na pravé straně banán olihen ale to už musím na lod rybě se ke břehu totiž vůbec nechce,po přetahování podebírám šupináče s krásným břichem ale s rozřílou tlamkou na půl,má to sice krásně zahojené ale jizvy má po celé hlavě,tato ryba si už musela asi dosti prožít.Váha se zastavuje na 17,20kg,pár fotek a maže zpět.Přicházejí pravidelné záběry ryb 10 až 13kg od vzdálené tyčovky tak po 3-5 hodinách.Přijíždí parták Tony,pomáhám mu s vybalováním-velkou radost ze shledání má i náš maskot pes Majky.Tonyho montáže putují do vody a zahajujeme debatu o budoucnosti a plánů společných výprav a eventuelně závodů.Začíná se stáčet vítr pomalu na západní a to by mohlo být pro nás dobré. Zdoláváme ryby od 8 do 14 kil ty větší jen v noci u břehu jinak ostatní ze zadu.Pátý den nás skrápí lehký deštík a při něm přichází další krásná ryba,sice né na hmotnost ale centimetrů 96 špíglák s ohromnou ocasní ploutví,takové ryby znám nejvíce ze Slovenska z Váhu.

Jak to pokračovalo

Nastává poslední den pobytu Tondy, i když to o rybách z jeho strany moc nebylo snažil se vytěžit z těch 5 dní maximum,líbí se mi jeho styl rybaření-věří nástrahám na které chytá a v to kam to nahazuje.Loučíme se a domlouváme podzimní závody na jezeře Kluk.

Stahuji levý prut a na noc ho umistuji do míst kde lovil Tony,přidávám k němu 5 koulí a jdu spát.Začíná ráno hodinky ukazují 6.40 já se převaluji ve spacáku a přemýšlím co k snídani když v tom jednou pípne levý prut,vybíhám ale dál se neděje nic,klekám si vedle stojanu a vidím že špička je vyhnutá do prava a nebyl jsem si jistý zda to už takto bylo,beru do ruky prut a pro jistotu přisekávám.V tom se rákoska začíná ohýbat a ryba odjíždí

pomalu plynulým tahem směr bagr.Volám na známého zda by jel se mnou,vyrážíme za rybou,v klidu dovíjím,stále nemění směr jsme tak 25metrů za ní protože už namotávám fluorokarbon ale tah neustává,domnívám se že jde o sumce,zvednout ode dna nejde ba naopak bere si pár metrů které dovíjím zpět.Ryba se začíná stáčet do prava ke břehu a už začínám pocitovat občasné drhnutí o lavice.Asi 15metrů od břehu se před přídí vyvalilo množství bublin a pomalu ryba vzdává svůj boj,podebírá se lehce a já zářím radostí nad tímto velikánem.Při vážení se ručička váhy zastavuje na 20,50 kg jsem štastný,ryba putuje zpět do vody a až teprve ted si uvědomuji že přišla z Tonyho krmného místa,škoda patřila jemu,jeden den to rozhodl.Odpoledne zdolávám 16kg šupináče krásně stavěného s velkým břichem a v zápětí lysce s velkými šupinami 15,40.Další den zdolávám 12kg lysce čistého-zřejmě násada a 14.60kg šupináče tmavého krásně stavěná ryba.A i mě nastává pomalu balení,začal dost foukat vítr proti mně ale přináší to pravidelné záběry od ryb 10-12kg.Jsou dvě hodiny odpoledne a je čas na odjezd,pohledem se loučím s pískovnou a děkuji za krásné ryby a ještě hezčí zážitky.Děkuji i f.Carp Servis Václavík za boilí