Poděbrady - Jezero Kluk 13-17.10.2010

Vloženo: 27. 3. 2011 14:41

Po přihlášení na podzimní kaprařské závody do Poděbrad, jsem oslovil mého kamaráda Aleše Václavíka a jeho firmu o přípravu krmení a nástrah na tyto závody.

Lonský rok tyto závody pro mne nedopadli nejlépe jelikož jsem obsadil spolu s pár týmy poslední místo-tedy bez úlovku.

Doufal jsem že letošní rok nebude tak smolný a že nějakou tu rybu uděláme.

Nechal jsem si nakoulet losos-sardinku a cesia-javor o průměru 14 a 16,dále peletky od carp zoom.Je 13.10 a nastává balení všech věcí,přijíždí Tony a přendáváme rybařinu do mého auta,dáváme společný oběd a vyrážíme k Alešovi pro boilí ,Do Poděbrad je to kousek,přijíždíme tam před druhou hodinou,je zde už dost známých tak jdeme na pokec.Pomalu přijíždí poslední týmy a něco po třetí začíná zahajovací proslov organizátorů,pak následuje presentace a pořadí losování a los místa.Losuji sektor A1,po nahlédnutí do mapky zjištujem že je to u ostrova ale na dělící hrázi,domorodci me zdělují že tam je hloubka až 12metrů.Startujem auto vyrážíme na naše vylosované místo,za námi se rozjíždějí i ostatní.Pomalu se stmívá tak stavíme bivak a věci na spaní.Kolem 3 ráno nás probouzí zima a mlha,vše je omrzlé a není vidět na krok,sedám si do auta a připravuji pva punčochy s peletami a kousky boilí.Vaříme kávu s urychlovačem-rum,start se posunul kůli mlze na 9 hodinu ale ani v tuto dobu není nic vidět,beru do lodi tyčovky a jedu na průzkum ale už po minutě nevím kde vůbec jsem volám na Tondu a náhle se vynořuji ve vedlejším sektoru po domluvě s nimi nasedají na člun a vyrážíme společně k ostrovu,po upřesnění sektorů a rozmístění bojek se pomalu za stálého volání na partáka vracím pro pruty.Vysvětluji situaci a popisuji Tondovi dno,není to moc dobré jelikož pod špičkami prutů jde dno strmě dolu a zatavuje se na 12,30metrech s nánosem bahna,ryby sice jsou nad touto hloubkou vidět ale jen ve sloupci a to 3-4m.

Asi 15m před ostrovem dno stoupá na 8,30 a po5 metrech na 6,50 zde umistuji dva pruty jen s pva a další prut dávám metr od ostrova pod větve-je zde 1,20m.Poslední 4 prut pokládám do 12m přímo pod stojan.

Je něco po 10 hodině když se ozve lípanec a následuje jízda,přisekávám a pomalu přitahuji rybu ke břehu,voláme rozhodčím a zároven se dozvídáme že je to druhá vytažená ryba,váha se zastavuje na 5,70kg.Pouštíme šupíka zpět a prut opět vyvážím na stejné místo.

Kolem 5 hodiny mám padák na stejný prut a dotahuji nad podběrák kapříčka který má deformaci ocasní ploutve-chudák asi už nechtěl žít po zvážení má 3,36.Napichuji opět cesia-javor a zavážím opět na stejné místo.Do rána se neděje již nic,dva pruty nechávám a dva převážím na jiná místa.

Po převezení za úplné mlhy přichází  další záběr šupináče 5,40.Zatím jsme spokojeni v rámci možností.Tony dělá snídani a pak si jdeme lehnout,vypadá to že to vzali doslova i ryby.

Až další den v noci po 29 hodinách máme jízdu ale ryba se vypnula,dosti se oteplilo,začalo mrholit a vítr se stáčí za ostrov.Zkoušíme možné i nemožné ale nedaří se u dělat záběr,jen jeden pípanec ale ryba z toho nebyla.Až  poslední noc přicházejí dva záběry hned po sobě,první lysec s váhou 7,62 a šupík3,30 to byly poslední ryby které se u nás podívali na břeh.Z naší strany se domnívám že jsme udělali maximum.Přichází na řadu balení a následuje ukončení závodů výstřelem.

Přijíždíme do tábora a zjištujeme  že jsme 7 a 2 v sektoru A,jsme spokojeni.Na řadu přichází slavnostní vyhlášení,poděkování a rozloučení s ostatními.Jsem rád i za tento výsledek jelikož Poděbrady byly náš poslední závod.Poděkování  patří Tonymu a f.carp servis Václavík.