ŠÍRAVA-TĚŽKÁ ALE KRÁSNÁ

Vloženo: 14. 9. 2011 17:45

ŠÍRAVA-ZEMPLÍNSKÝ KAPOR

Je sobota 3.9.2011 když na 9 hodinu doráží zbytek našeho týmu Tony s Majkym a Richard s plně naloženou octávií a s přívěsem.Po kávě začínáme vynášet všechny mé věci,výbavu a krmení před dům na parkoviště,po necelé hodince je vše narovnáno do Vita a přívěsu,do navigace zadávám souřadnice Klokočov a vyrážíme.Cesta ubíhá v pohodě volají nám kluci z Lutína že jsou již na místě,bohužel nám zbývají ještě 4,5 hodiny jízdy.Počasí je krásné cesta probíhá bez problémů,kocháme se výhledem na Tatry a Liptovskou Maru,se soumrakem kolem 20 hodiny přijíždíme na místo vítají nás rozhodčí a ukazují kde máme parkovat.Je zde tolik lidí,muzika přehlušuje debatující týmy a už vidím Radka,Zdena a Fandu z Lutína-jdou nás přivítat,rádi je vidíme jsou to super kluci,mává na nás Jarda Šupík-lysec at si jdeme přisednout.Po výborné klobásce a piva se jdu pozdravit s pořadatelem p.Šafou-sympatický člověk,domlouvám zaplacení třetího v týmu a předáním sponzorského daru od f.Carpservis Václavík jelikož s jeho přispěním jsme mohli tyto závody absolvovat.Rozebíráme nadcházející akci ale jelikož jsme tu -většina-poprvé tak zústává debata otevřená.Přijíždějí kluci ze Starbaitsu známe se už nějaký rok-říkají že zde to je opravdu těžká voda a málo ryb.Po 23 hodině uléháme vedle auta,spát se moc nedá protože zábava trvá do ranních hodin.

LOSOVÁNÍ

Vaříme si kávu něco málo posnídáme,přijíždějí další týmy-tolik lidí jsem na závodech ještě neviděl,má nás být 46 týmů ale jeden prý nedorazí kůli poruše auta.Atmosféra je dusná každý debatuje o losu,začíná představení týmů kde jsme obdržely dárek a číslo které dáváme do skleněné koule u rozhodčích,následuje krátký rozhovor o týmu na kameru a už plni napětí čekáme na los.Na řadu přicházíme jako 28 a losujeme sektor Horka-číslo 5.Po debatě se dozvídáme že se v loni v tomto sektoru chytlo asi 5 ryb,ale každý dobře ví že co bylo loni múže být letos jinak.Přicházejí dva rozhodčí zapisují si nás i s tel. a seřazujeme se s auty podle sektorů,vyrážíme ve skupině-je to asi 6 km sjíždíme k vodě a prodíráme se polem až na místo č,5.

PŘÍPRAVA LOVNÉHO MÍSTA

Podle břehu usuzuji že naše dno se bude pozvolna svažovat na rozdíl od týmů 1-4 kteří mají dosti příkré břehy,sektory jsou dosti široké od sebe cca 2-3 km a lovné místa 300 metrů tudíž prostoru dost-uvidíme,připravujeme zázemí, nafouknutí člunů-jeden máme s elektromotorem a druhý s 5konovou yamahou, stavění bivaků atd.Domlouváme se že nejdříve dáme tyčovky a pak podle dna bud zakrmíme nebo ne,beru s Richardem háčko a tři tyčovky a jedem na vodu,je hrozné vedro okolo 30 stupnů,podle echolotu je před námi asi 60 metrů dlouhá mělčina1,20-2,30 zakončená hranou pod ní to pozvolna přechází ze 2,80 až na 1200 metrech má 7,40 bahno je od 15-30-40 cm.Tyčovky dáváme na 300-450-800-1150metrů je absolutní bezvětří voda kalná a zelená.Připravujeme pelety s boilím o prúměrech 18-20-24,ke dvěma bojkám pouze boilí zakrmené do širokého pásu.Tony už má uvařený oběd jdeme se najíst a diskutujem o taktice.Připravujeme návazce z měkých hnědých šnůrek s háčky long shang vel.6-8 zátěž odpadávající kameny,přicházejí místní rybáři a po debatě se dozvídáme že máme údajně top místo které ale funguje v dubnu,je zde prý dosti bílé ryby ale málo kaprů jelikož se od roku 2001 sem žádný nenesazoval, na to že to je revír chyt a pust se po lesíku povalují šupiny,kosti a hlavy ryb nemluvě o střepech.Uléháme,budík nařizujem na púl 5.

6.00-START ZÁVODU

Je 6.02 vyrážím na vodu zavést první dva pruty,jeden ze břehu a druhý stahuji cestou zpět beru si další dva a zavážím stejným zpúsobem je to docela dálka ještě že máme pletenky když se vracím s posledním prutem vidím že Tony drží v ruce svúj pravý prut a navíjí.Dojíždím ke břehu a máme první rybu super-50 cejn.Do středy se na tom nic nezměnilo,myslely jsme že se prokoušeme cejnama k nějakému kaprovi-bohužel.Vítr se stáčí na nás,přichází déšt během tří hodin se vlny pěkně zvětšily člun skáče po vlnách motor mám jen na trochu plynu zpět už to jde líp.Přichází rozhodčí a zděluje nám že je vyvěšena černá vlajka to znamená zákaz na vodu.Přez noc se vítr otáčí na proti a zklidnuje se.

PRŮBĚH-ZMĚNY A STÁLE BEZ KAPRA

Mezi dvěma tyčovkama vysypávám krmením cestu a montáže pokládám 20-30 metrů před a za krmné místo,velikost boilí jsme zvětšili na 24 s 14 pop-upkou ale i tak nám chodí dva až tři cejni za den.Ve čtvrtek se stočil vítr zpět na nás stahujeme dva pruty a umistujeme je nad a pod první hranu přidáváme k montáži jen tři kuličky.Dalekohledem pozorujeme hladinu ještě jsme za celou dobu neviděli vyskočit kapra,vidíme že z čísla jedna začínají kluci zdolávat rybu a je vidět že je bodovaná podle radosti závodníků.Krom dvou pípnutí se u nás nic neděje.Zkouším stále krmit dvě zadní bojky větším množstvím ale pokud tam dám menší průměr jezdím zdolávat jen cejny,k večeru přichází opět padák a zdoláváme karase odhadem do 45 cm,jinak cejni překračují hranici 50+ říkáme si-alespon jednu jízdu,je sobota ráno 8 hodin a závody jsou ukončeny,nastává šílené balení a mytí věcí od jílu a bahna sluníčko do nás nemilosrdně praží alespon nebalíme za deště.

VYHLÁŠENÍ

Ojíždíme zpět na základnu závodů,po cestě plné výmolů a bahna přicházíme o světla na vleku a málem o vanu u auta,přijíždějí už poslední závodníci a nastává vyhlášení.Tak jen ve zkratce-celkem bylo uloveno 54 kaprů na 45 týmů z toho 24 nemělo rybu.Největší chycená ryba-13,90. jeden celý sektor byl úplně bez ryby a tak při vyhlašování se muselo losovat i o umístění v sektorech,jeden z losů padl i na nás-obdrželi jsme věcnou cenu dva belíčky krmení které jsme věnovali mládeži rybářského spolku Michalovce.Po ukončení vyhlášení se jdeme najíst a vyrážíme zpět na cestu k domovu,jedeme společně s klukama z Lutína.

CO ZÁVĚREM

Rekapitulace těchto závodů-je těžké spekulovat o tom zda jsme něco provedli špatně nebo ne,z debat ostatních týmů at už uspěšných nebo neúspěšných vyplívá jediné-trošku slušné místo lovu a doufat v to že tam alespon nějaká ta ryba najede.Rozhodně je tato voda těžká s malou obsádkou kapří populace oproti bílé rybě ale i tak je tato voda krásná a rozhodně může vydat rakordní úlovek,je hodně nebezpečná při špatném počasí a silném větru-budeme jen rádi pokud nám umožní závodit i příští rok-Je to opravdu výzva.

Rád bych poděkoval Tonymu,Richardovi a f.Carpservis Václavík za umožnení a podpory na těchto závodech.

Ritchi Cup Finále 2011 (26. 9. 2011 11:11)

Doufám, že nezklamete svoje věrná příznivce a opět potvrdíte svoji letošní skvělou formu a budete zase na bedně.

Obrázek uživatele Anonym
Anonym

ŠÍRAVA (16. 9. 2011 16:16)

Ahoj kluci je vidět že umíte i prohrávat,to se cení,Jirka