PĚT DNÍ S VĚTREM V ZÁDECH-ŠTÍT 5-10.4. 2011

Vloženo: 28. 3. 2011 20:51

V úterý po 15 hodině,plně naloženi a natěšeni po dlouhé zimě míříme směr ŠTÍT.Po příjezdu kupujem papíry a dozvídáme se že je otevřená další část pískovny a je tam povoleno zavážet do 300metrů.Dorazil i kamarád Petr a i když je sahara prázdná, volíme nově otevřenou část pískovny.
Vyrážím na vodu usadit dvě tyčovky,snažim se hledat spíše mělčí místa-zkouším hloubku kolem 2 metrů,zakrmuji zlehka peletkama KP-1 ale spíš do širokého okolí.Ke každé bojce přihazuji zhruba po 30 kuličkách.Jelikož je voda ještě dost chladná zvolil jsem hrubší směs ale jen přislazenou,bez aromat.Tato směs pochází z naší kuchyně,má dosti rychlý rozpad-je to stavěné spíše jako závodní boilí s výdrží 8-10hodin.
Jako návazce používám osvědčená lanka zakončené 3cm měkou šnůrkou,háčky-banánky od carp Systemu vel.č8.Pod háček napichuji jednu kouli a na druhý jednu+popup kyselou hrušku od CC Moore.Petr udělal to samé a je 20 hodin večer než zavezu poslední čtvrtý prut.Přibližně kolem 23 h Petrův levý prut pípne jednou,po druhé -říkám zkus to seknout.Po záseku jdeme na člun a vyrážíme vstříc rybě,moc velký odpor neklade a končí v podběráku odhadujeme ji na 6-7kg lysec na vrchu zlatý jinak ze spod vybledlý -je vidět že jim ještě chybí sluníčko,voda má na vrchu 11 stupnů.Do rána má Petr ještě jednoho váhou podobného.
Ráno v 7 mám pípanec já na pravý prut položený na hraně u ostrova ,přisekávám a rybu zdolávám ze břehu,je to pěkně stavěný šupináč se silným ocasem a váhou 9,30kg-fotka a putuje zpět.Záběry přicházejí skoro pravidelně zhruba po 3 hodinách,někdy musíme na lod a zdolávat je z ní,začínají chodit ryby od 9 do11kg,jen dopoledne jsou slabší což vyváží pravidelné polední záběry.Po každém záběru přihazujeme 10 kuliček.Od čtvrtka přichází silný vítr na zdolávání je sice dobrý ,jelikož jsme u ryby hned ale na pokládání montáží a cesty zpět to je masakr,baterka už není moc v kondici tak mám zapnutý motor a ještě vesluji.
Vítr zesiluje čím dál víc a je obtížné zavážet-opravdu s vypětím všech sil se nám to daří.Petrovi přichází 14kg ryba a její zdolávání není opravdu jednoduché,vítr nás stále stáčí za poslední ostrov kde rybu podebíráme.Máme ohromnou radost a míříme zpět ke břehu,lehce vyčerpaní.Po odfocení zjištuji že mám na levém prutě svingr povolený,došponovávám ho a po chvilce si jdeme lehnout.Ale určitě to znáte jen se člověk přikreje píp ,než se vyhrabu opět,přisekávám a přitahuji rybu.Při podebírání zjištuji ve svitu čelovky že se jedná o slušnou rybu,váha ukazuje 13,10.Museli jsme předělat montáže jelikož s popupkou záběrů moc nebylo,nechávali jsme na vlasu jen jednu kouli.

MAXIMÁLNÍ ZAVÁŽKA-ZDENKA

Další den za námi  dorazil kamarád Zdenek z Lysé n.L s novým štěnětem dobrmana,přijel chytat jen do rána.Ukazujeme mu tyčovky a on po přípravě vyráží s prvním prutem.Začíná už pomalu tma když se vrací a říká že to veslování jsou galeje,podává nám prut se slovy že to utrhl-zaklapl se mu naviják.Bere druhý prut a vyráží na vodu.Po chvilce vidíme blikat čelovku a pak už nic,10,15 minut a vynořuje se ze tmy na pravé straně,říkám mu že bude mít asi velký pytel přes naše čtyři pruty,Petr přitahuje lodˇ a Zdenek mu podává prut se slovy-zaklapni to a polož to do stojanu.V tu chvíli přibíhá jeho pes a předníma packama skáče na lod,Zdenek bere za vesla a chce zaparkovat lod mezi stojany-pes se natahuje stává se z něho jezevčík a s knučením končí ve studené vodě.Parkuje naši lod,přichází ke stojanu se slovy-to bude pytel,bere do ruky prut a když otočí kličkou zjištuje že cívka je prázdná.Dostáváme záchvat smíchu když k tomu dodá-tak to byla moje maximální vyvážka!!!!

VÍKEND

Na víkend přijíždí kamarád Víta a Honza s Michalem od Aleše Václavíka.
Víta střídá Petra-bohužel musí zpět do pracovního procesu,zaváží montáže na stejné místo a asi po půl hodině mu přichází záběr,přisekává ale ryba se po chvilce vypíná-tak se to opakuje do páté ryby.Zkouší jiné háčky a tak po dalším záběru nasedáme na lodˇ
a jedeme rybě vstříc,asi 20metrů od bojky byla vázka,najednou se na jeho vlasci začíná objevovat chuchvalec cizího silonu který drží pod vodou na obou stranách,ryba je pryč a my namotáváme těch Zdenkových 300m silonu.

Honza s Michalem udělali taky pěkných pár ryb,z toho největší 15,25 krásně stavěného šupináče,zkoušeli zde novinky od Big Carpu-dovoluji si tvrdit že dost ingrediencí a boostu včetně aromat je dost dobrých.yes Rekapitulace- za 5 dní se k nám na břeh podívalo celkem
 28 kaprů a o 9 jsme přišli.Za týden nás čekají na této vodě závody-myslím že jsme připraveni.