JARNÍ PŘITAŽLIVOST

Vloženo: 26. 4. 2014 21:18

Zima začíná pomalu slábnout , led mizí i z těch nejstinějších míst našich revírů a mělké partie vystavené celodenímu slunci začínají lákat ryby všech druhů. Kapři všech velikostí rádi navštěvují tyto příbřežní partie nejen ohledně teploty vody ale převážně potrava je to co potřebují po zimě doplnit.

V našem okolí máme na výběr z  několika krásných lokalit ,proto vyrážíme s kamarádem k jedné z nich ,námi vybraná místa se nacházejí do 5 metrů od břehu s hloubkou nepřesahující 1,5 m kam nahazujeme naše montáže. Montáže volím co nejjemnější a pod háček č.10 umísťuji čtrnáctimilimetrové boilie patentky které obaluji pastou stejné příchutě. Příchutí přirozené potravy,jsem k záběru přinutil nemalé množství kaprů již v minulých letech. Okolo každé montáže rozhazuji 10-30 kuliček a lopatku patentkových pelet 8 mm.

Hodinu po nahození mi časté pípání mého signalizátoru jasně dávaly najevo aktivitu a přítomnost ryb na krmném místě. Netrvá dlouho a padák s následující jízdou mě rychle zvedá ze sedačky.

První kapr okolo osmi kilogramů končí úspěšně na podložce a po vyháčkování mizí ve svém vodním království. Do 22 hodiny máme ješstě tři zaběry a nejtěžši šupináč váží jedenáct kilogramů. Máme tu velice snaživou rybářskou stráž a proto raději všechny pruty stahujeme. Ráno s nedočkavostí nahazujeme již před půl šestou ranní a volíme stejnou krmnou taktiku.

Při zdolávání prvního ranního šupináče zpozorním. Vypadá to že ho doprovází nějaká ryba. Dlouhé štičí tělo kapra naprosto kopíruje, až to vypadá, že se chytili společně. Do podběráku se štice ale moc nechce tak se musím uspokojit s kaprem okolo deseti kilogramů. Po krásném dni s ojedinělými záběry se těšíme na setmění. Kamarád  dostává razantní jízdu na vzdálenější prut, ale po chvilce o těžkou rybu přichází. Neuplyne ani deset minut a opatrný záběr mého levého prutu mě dostává do pohotovosti. Ryba si bere několik metrů vlasce a zajíždí do zbytků travin. Rychle nasedáme do člunu a jedeme rybě vstříc. Bez pokusů o zdollávání připlouváme nad místo a teprve potom se pokouším dopnout vlasec.

Ryba prudce vyráží a začíná krásný souboj. Bubliny stoupající k vodní hladině mi zvyšují tepovou frekvenci. Můj dvoulibbrový prut se ohýbá jako luka po deseti minutách za pomocí mého kamaráda dostáváme kapra do podběráku. Po zvášení, focení a šetrném vrácení zjišťujeme, že tento krásný lysec je na této vodě dobře znám. Dlouho  byl považován za nejtěžšího kapra pískovny. Jsme rádi, že je po zimně v dobré kondici a že se nám ho podařilo ulovit hned druhý den lovu. Třetí den je naším posledním a už nic zajímavého nepřinesl.