CHLUMEC 2- 50 HODIN RYBOLOVU

Vloženo: 15. 8. 2011 17:32

CHLUMEC 2

50 Hod na Chlumci ...............Je pár týdnu po Carp marathónu Praha, který pro nás dopadl úspěšně a já už čekám, kdy zavolají kluci-Jožka a Dalibor-kam si vyrazíme na ryby. Pár telefonu a emailu a je rozhodnuto pískovna Chlumec u Usti nad Labem. Objednáváme dvě místa pro čtyři rybáře č. 25 a č. 26 a odjezd domlouvám na pátek brzo ráno. To by nebyl ale Dalibor ,Daliborem ,aby mi nezavolal, že už vyrazí s kamarádem Zdeňkem ve čtvrtek odpoledne a já bych nebyl já abych mu nezavolal, že přijedu s Jožkou, Mončou a neteří Šárkou už taky ve čtvrtek, ale navečer. Začínám všechno balit  zastavuji se po cestě pro Jožku a vyrážíme. Dalibor mi volá aby mě informoval jak to na našich místech vypadá a dozvídám se, že č. 25 je v pohodě volné, ale č. 26 bude volné až v pátek v poledne. Jelikož se mnou jede Monča a neteř a od začátku roku jsem se jim kvůli všem závodům moc nevěnoval moc to neřeším s tím, že až dorazím postavíme bivaky dáme nějaké to pivko a něco málo s grilu a ráno uvidíme. Konečně jsme na místě. Stavíme rychle naše bivaky maso na grilu je už hotové a tak rozebíráme co na ně vymyslet.ptám se Dalibora jestli, když přijeli, vyváželi nebo jen tak do neznáma nahodily, dozvídám se, že jen nahodily, jelikož na celou pískovnu je jen pár lodí, které jsou rozpůjčované.Dojídáme steaky které připravil Zdeněk. Byli fakt super děkujem. Když v tom mu příchází první brutální jízda. Zdeněk přisekává, ale nedaří se mu rybu vůbec dobrzdit ani otočit ale asi po 15 minutách se tak děje a dostává na břeh krásného 12kg vážícího kapra.. Po vyfocení vracíme prvního bojovníka zpět do jeho království a Zdeněk opět nahazuje. Jdeme si pomalu lehnout s tím, že se ráno do nich pustíme naplno. Do rána se nic neděje tak po ranní kávě se dáváme do příprav.Dalibor ze Zdeňkem jedou zmapovat prostor před jejich místem a pokládají svoji bójku na hranu asi do pěti metru která prudce klesá asi do deseti metru.Po důkladném  zmapování a zjištění , ze po dalších dvaceti metrech je další hrana, která opět prudce padá tentokráte do patnácti metru a tak to pokračuje až do dvaceti metru necháváme  tu jedinou bójku jen jako orientační.Nemá smysl nic zvláštního vymýšlet kolem našich míst všude je to naprosto stejné.Prostě schody do hluboké jámy.Rozhodujeme se že budeme pruty vyvážet  jen podle echolotu a uvidíme.Vyvážíme dva pruty na první hranu a dva pokládáme za hranu jeden do deseti metrů a druhý do dvanácti metrů s tím,že jsem nikoho z celé pískovny neviděl chytat v těchto hloubkách a teď vím proč.Po pár záběrech s těchto hlubších míst jsme neproměnily ani jeden a vždy celé montáže uřezané..Ať jsme tam dali jakýkoliv fluorocarbon  nebo jsme vyváželi na odpadávající olova všechno bylo nanic. Po další sérii záběrů se Daliborovi daří dobrzdit  a otočit  10,43kg vážícího kapra.Všimnul jsem si,že zasekával ihned po prvním pípnutí jeho signalizátoru tudíž nenechal kapra rozjet přes hranu do jámy lvové a tak ho bez větších problémů dostal na břeh.Při první návštěvě a po pár hodinách hned dva krásni kapři docela slibný začátek.Odpoledne mi volá můj brácha Michal,že se mu podaří taky utrhnout z práce a že za námi večer přijede mezi tím Daliborovi přichází další nádherná jízda.Uhel ohnuti jeho prutu prozrazoval větší rybu, ale to co následovalo nás všechny překvapilo .Výskok ryby asi metr nad hladinu prozradil,,že to bude pěkný jeseter a nakonec na podložce ležela  krásná 115cm dlouhá a 14,24kg těžká ryby. Přichází útlum v záběrech tak se pouštíme do pozdního oběda který nám Monča připravila.Než se pustíme do jídla dotahujeme brzdy na našich navijácích rozhodnuti nenechat ryby zajíždět do jámy přes ostré hrany. A vyplatilo se Jožkův svingr se přilepil k prutu, zasekává a ryba míří k nám. Opět krásný kapr s váhou 10kg.Chvilku na to se i mně daří nepustit přes hranu mého prvního jesetera a po nádherném souboji se na břehu ocitá 13,43kg vážící nádhera. Opět vyvážíme naše dva pruty, když v tom přichází další z mnoha nádherných jízd ,přes utaženou brzdu si jeseter bere desítky metrů vlasce a nemůžu ho vůbec dobrzdit volám na bráchu Michala, který když to vidí a slyší, sedí už v člunu a začíná urputný souboj. Vychutnávám si zdolávačku  z lodě a odměnou nám je 16,43kg vážící rybu. Sotva vyvezu svůj prut vidím další záběr a ryba zase vyskakuje asi metr nad hladinu a tak se i můj brácha dočkal svého prvního jesetera s váhou 13,54kg.. Vše opět dokumentujem a je tu další jízda okamžitě nasedáme na člun chci si  zdolavačku opět vychutnat a po pár minutách se k hladině vynořuje asi tak 6kilový lysec... Škoda... Přes noc nás opět nic většího neprobudilo a tak poslední ráno Dalibor zahajuje dalším záběrem tentokrát měl chuť na jeho boili kapr junior s váhou okolo3kilo. Po ranní kávě začínáme pomalu balit. Jen Jožka ještě naposled vyváží svůj prut a rovnou do jámy. Chce taky jesetera a těsně před odjezdem se i on dočkává svého prvního vymodleného jesetera s váhou 13,45kg.. A jde se balit celej ten ancábl. a jak to uzavřít......... Většina z nás tu byla poprvé zažily jsme tu 50 hodin zajímavé rybařiny se vším, co k tomu patří. Překvapila nás tu průzračně čistá voda, hezká příroda a co nás zklamalo...... Mluvím za sebe...byl tu docela velký nepořádek kolem lovných míst, jen jeden chemický záchod na celou pískovnu a co mě mrzelo nejvíc, že je tu správce schopný pustit na pár lovných míst  desítku rybářů i nerybářů a to nemluvím o nočních mejdanech a country, které posloucháš až do rána. Ale co by jsme chtěli když jsou prázdniny.  PETRUV ZDAR- Ať vám to jezdí, Přeje Tony ze STORMCARPU.